امروز : جمعه 31 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/30

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

10:00 AM 1401/12/03 تعداد بازدید: 127

مديركل شيلات گيلان از صيد بالغ بر هزار و ۴۶۰ تن انواع ماهيان استخواني از ابتداي فصل صيد در گيلان خبر داد و اظهار كرد: اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد در بخش صيد تجميعي رشد دارد.

كوروش خليلي روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: ۴۶ پره صيادي فعال در عرصه صيد ماهيان استخواني گيلان از شروع فصل صيد در ۲۲ مهرماه تاكنون موفق به صيد هزار و ۴۶۱ تن انواع ماهيان استخواني شدند.

وي با بيان اينكه بيشترين صيد در تركيب سبد پره ها به ماهي كفال با صيد هزار و ۸۵ تن (۷۴ درصد) تعلق دارد، افزود: طي اين مدت ۳۵۰ تن (۲۴ درصد) ماهي سفيد و ۲ درصد هم ساير آبزيان صيد شده است.

وي ارزش ناخالص اين مقدار صيد را بيش از ۲۲۵ ميليارد تومان اعلام كرد و يادآور شد: چهار هزار و ۲۰۰ نفر در ۴۶ پره صيادي از آستارا تا چابكسر گيلان به فعاليت صيادي مشغول هستند.

گيلان از كانون‌هاي صيادي در شمال كشور است كه چهار هزار صياد در قالب ۵۰ شركت تعاوني پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردين ماه سال بعد در ۳۰۰ كيلومتر آب هاي ساحلي استان به صيد ماهي مي‌پردازند.

روش صيد پره، شيوه‌اي است كه در آن تور آماده به كمك يك كرجي بصورت نيم‌دايره در فاصله مشخصي از ساحل تا عمق ۱۴ متري دريا پهن مي‌شود.

تور مورد استفاده از ۱۱ تكه پره با اندازه‌هاي مختلف به هم دوخته شده، تشكيل شده و كشش و جمع كردن تور در گذشته توسط نيروي انساني و در حال حاضر با استفاده از نيروي تراكتور انجام مي‌شود.


منبع:

ايلنا

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)